Monday, December 1, 2008

kerjaya yang mencabar

bertugas sebagai seorang pengasuh,penjaga dan pelindung kepada insan istimewa memerlukan kesabaran dan ketabahan.hampir 29 tahun aku berkhidmat dengan jabatan kebajikan masyarakat malaysia.2tahun dijohor baharu dan sekarang dikuala terengganu.aku tak pernah merasa jemu dengan tugas yang diamanahkan.disamping mendapat gaji dan membantu keluarga aku dapat juga berbakti dan membantu insan2 yang sememangnya terlalu istimewa. aku dipanggil mama dikalangan anak2 itu. ada kalanya anak2 sendiri cemburu dengan mereka. tapi kini anak2ku sudah besar dan mereka mengerti akan tugasku dan selalu memberi aku semangat dan dorongan agar aku tabah, insyakaallah berkat doa dan sokongan keluarga aku dapat anugerah khidmat cemerlang sebanyak 2 kali, dan calun anugerah mayang seri endon. tapi hanya mewakili negeri terengganu saja.apa pun aku benar2 bersyukur dengan apa yang aku dapat sekarang. dengan berbekalkan sijil berhenti sekolah darjah 5 dan doa seorang ibu berjaya dan

6 comments:

Anonymous said...

Lawa tu gambar kat sebelah. Mcm 23 thn lah

hasanah said...

awet muda tu.rahsianya kena ada pengerasnya.

Anonymous said...

Tang tahi lalat yg tak tahan tuh....

Anonymous said...

Awat tak update blog nih.....busy ngan monsoon cup ke?

hasanah said...

bukannya sibuk buat2 sibuk.mana nak buat buat bantuan banjir lagi. bantuan am lagi. apa2 pun saya bukan along, saya cuma nak tolong. sampai diri tak terurus dibuatnya.

hasanah said...

ha ha nostalgia yang tak akan padam selamanya. walau dimana kita berada.biar pun sejarah tak berulang.